تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
دکوراسیون منزل و زیبایی
دکوراسیون منزل و زیبایی
دکوراسیون داخلی - دکوراسیون منزل - دکوراسیون مغازه -بازسازی ساختمان - دکوراسیون فست فود

کافی‌شاپ اصیلی به نام کافه آتلیه L، واقع در کلوژ-نپوکا، دومین شهر پرجمعیت در رومانی (که اغلب به نام کلوژ شناخته می شود)، به طور روزانه بازدیدکنندگان بسیاری را به منظور اظهار امتنان از طراحی منحصر به فرد و جالب فضای دکوراسیون داخلی‌ اش جذب می کند. در اینجا توصیفی از سوی توسعه دهندگان پروژه آورده می شود: «ایده‌ی برنامه ریزی از چیزی ساده آغاز شد: نیاز به فضایی برای تاثیرگذاری بر حالت ظریفی از ادراک، این نوع ادراک تنها به شیوه ای فرهنگی قابل گسترش است.»

دکوراسیون داخلی

بنابراین فضایی به منظور ترویج و حفظ فرهنگ تعبیه شده است.  ایده دکوراسیون داخلی کافه آتلیه L حاصل دو مفهوم در همگرایی دو تیم، یعنی ماریوس بوکان، ولاد پل، جورج موسویا در یک سو، و دن پل، بوگدان گوتیا و تیبریو بوکار در سوی دیگر بود.

تیم دوم طراحی داخلی از سه نفر دانشجوی معماری تشکیل شده بود، که تمرکز اصلی آنها بر مفهوم زبانِ فضا به دنبال گسترش لینکی واضح بین فضا و هویت بود. این مفهوم ایده‌ی تیم اول برای استقرار کافه فرهنگی در منطقه شهری کلوژ را تثبیت کرد.

دکوراسیون داخلی

در نهایت کلاژ مقوایی کافه-فرهنگ عنصری بود که محل واقع در خیابان Memorandumului کلوژ را توصیف می‌کرد. پس از چند ماه کار، در روز 13 مه 2010 بازگشایی رسمی کافه انجام شد.

کار با داوطلبان برای بررسی تنش تلاش موثر و برای جو ایجاد شده توسط آنها، برای حال و هوای ورودی به آتلیه و وضعیت خوب آن مفید بود. اگر چه اینجا محلی با دکوراسیون داخلی‌ و مبلمان «متفاوت» است، ما در واقع هر روز چیزهای کوچکی که منجر به نزدیک تر شدنمان می‌شود، جشن می‌گیریم.

دکوراسیون داخلی

در نزدیکی کافه، طرحی فرهنگی شامل: کارگاه های آموزشی، نمایشگاه‌های پرتره و کاریکاتور و عکس، کنسرت ها، تئاتر ارائه کردیم که بخشی از ارتباط بین فضا و هویت بود و با الهام‌بخشی از کلاژهای مقوایی و کافه ارتقا می‌یافت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی‌ شاه توت

ارسال در تاريخ چهارشنبه 11 اسفند 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,
بازسازی ساختمان آتش نشانی

بازسازی ساختمان یک آپارتمان قدیمی در محیطی صنعتی که در اصل به عنوان یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شده کاری چالش برانگیز است که نیازمند برقراری تعادلی حساس بین گذشته و حال می باشد. این آپارتمان زیر شیروانی شیک، واقع در محله‌ای دنج در مونترال قدیمی، توسط مانون بلانگر با ترکیب گذشته بی نظیر و جذابیت صنعتی آن با زیبایی شناسی مدرن و دکور راحت متحول شده است. نتیجه این طراحی یک فضای مجزا شده ی کامل است که شما را با یک دکوراسیون منزل با چیدمانی وسیع از بافت های مختلف از دیوارهای آجری اکسپوز تا سطوح فولادی ضد زنگ و تون های چوبی گرم متاثر می کند.

بازسازی-ساختمان بازسازی-ساختمان

عنوان مطلب: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

زیرشیروانی دوبلکس ویوکس-مونترال، آپارتمان اصلی با نگاه به گذشته در دهه 70 و با گذر زمان بازسازی شد، الحاقات و مرمت های دارای برنامه ریزی ضعیف آن را به یک فضای تاریک و خسته کننده تبدیل کرده بود. صاحبان جدید خواستار فضا و دکوراسیون داخلی با طراوت، روشن و دعوت کننده بودند که در آن جذابیت اصلی از اتاق زیر شیروانی حفظ شده، و در همراهی با فضای مدرنیته شادی بخش ارتقا یابد. سطح پایین اتاق زیر شیروانی محل زندگی کوچکی همراه با آشپزخانه و ناهار خوری است که با طرح های سیاه، سفید، آجری و چوبی پوشیده شده است! یک پله مارپیچ فرد را به تراس و همچنین زیر شیروانی صنعتی و گوتیک هدایت می کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

قفسه بندی کف به سقف هوشمندانه در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری فضای انبار کافی را فراهم آورده در حالی که چوب های چیده شده بر روی هم زمینه ای جدید در فضای دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. قفسه کتاب های فلزی و باز خانه را به شکل یک کتابخانه در آورده و تعبیه یک جفت صندلی گرم و نرم و میز خنک کتابخانه‌ را تکمیل کرده و طراحی فضایی بدون افت در سبک را به حداکثر رسانیده است.

بازسازی-ساختمان  دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

 

ارسال در تاريخ چهارشنبه 11 اسفند 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

شرکت معماری دِ مِزا، استودیوی درجه اول سان فرانسیسکو، سرمایه گذاری در بازسازی پنت هاوس بام اقیانوس آرام را با همکاری طراح داخلی "jenn Kesteloot" به پایان رسانیدند.

این معماران به طور کامل دکوراسیون داخلی این آپارتمان بلند مرتبه و وسیع 2500 فوت مربعی (پنت هاوس) که در سال 1925 در بام اقیانوس آرام، منطقه ‌ای مرفه ‌نشین در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا بنا شده بود، بازسازی کردند.

دکوراسیون داخلی

پنت هاوس بام اقیانوس آرام توسط شرکت معماری دِ مِزا به شکل زیر توصیف می شود:

" بازسازی کامل فضای داخلی واحد طبقه اول در ساختمان با شکوه بام اقیانوس آرام در سال 1925 ساخته شده است.

این بازسازی ساختمان جدید بالای سقف را با یک پله مارپیچی ادغام کرده است و "پنت هاوس" به اتاقی در فضای باز متصل شده است.

دکوراسیون داخلی

این واحد دارای 2 اتاق خواب، یک محل استراحت، 2 حمام، یک توالت زنانه، یک اتاق مهمان و ناهار خوری به روز و یک آشپزخانه باز است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

سبک معماری، ویوهای دراماتیکی به خلیج سان فرانسیسکو و پل گلدن گیت در شمال، منظره اقیانوس آرام در غرب و شهر به سمت جنوب فراهم آورده است.

ساختمان پس از اتمام شامل اتاق‌ها و درب‌های چوبی رنگ آمیزی شده، کفپوش چوب ماهون مهندسی ساخت در هماهنگی با پله مارپیچی چوب ماهون است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

خرپشته ورود به بام با سنگ گدازه و خرپشته و اتاق ipe با حفاظ‌های بدون فریم شیشه ای، آتشدان بنزینی بسیار گرم، ظروف گیاهی تحت آبیاری و حتی یک پارک چمن مصنوعی تکمیل شده است. اوه، و وان آب داغ خورشیدی برای سرگرمی‌های بسیار زیر نور خورشید را فراموش نکنید! "

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

ارسال در تاريخ 14 دی 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

به دلیل فناوری جدید اطلاعات و روشهای نوین کار، امروزه شکل های سازماندهی متفاوتی در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری به چشم میخورد: از اتاق های شخصی تا اتاق های بزرگ و دفاتر بزرگتر همچون پروژه گروه هلندی MVRDV که تقریبا تمام ساختمان را در بر می گیرد. چیدمان دکوراسیون بزرگترین قسمت دفتر کار، به خصوص موسسات بزرگ، بانک ها و مراکز بیمه، استاندارد هستند و مبلمان نیز از کاتولوگ های مرتبط اداری انتخاب می شود. باید افزود که مبلمان در ادارات با تأمل انتخاب شده اند. سرمایه گذاران نیز جای عمده اثر را می گیرند و ساخت محصولات را امکان پذیر می سازند که به واسطه ساختار قطعات و مبلمان، متوسط تقاضاهای استفاده کنندگان مورد توجه است.

این امر در موسسات اقتصاد نوین که در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، متفاوت است: تغییرات مداومی که با نظم روز پیش می روند. اما محدودیت های اقتصادی در آثار جدید به خلاقیت در دکوراسیون اداری و طراحی داخلی ختم می شوند. راه حل های اصلی و اجرا شده توسط ابزار و وسایل ساده و اندک را می توان در ساختمان های قدیمی صنعتی و انبارهای سانفرانسیسکو، نیویورک و برلین شرقی پیدا کرد.

تنوع در رنگبندی نیز نسبت به جذابیت خام ساختمان های قدیمی یک کنتراست جذاب ایجاد می کند. در کنار راه اندازی اینترنت، فعالیت های دفاتر مهندسی، یا آژانس های ارتباطات به خاطر چیدمان و دکوراسیون داخلی سنتی که به وسیله ابزار ساده و مهندسی شکل میگیرد، مثل آژانس تبلیغاتی KMS در مونیخ، خیره کننده هستند. چیدمان جدید و مواد آن بیشتر از مصالحی مانند پشم و فولاد و بتن خام، کنتراستی بسیار چشمگیر با سالن نگهداری کامیون ها خلق می کند که در آغاز قرن بیستم بسیار ظریف بنا نهاده شده است.

"فرانک او گهری" یکی از چیدمان های بسیار خیره کننده و تماشایی اش را با ایجاد یکی از ساختارهای تشکیل یافته از بازتاب های فلزی که در محوطه به کار رفته است، برای مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی "دی جی بانک و پاریزه پلاتز" در برلین اجرا کرده است. افکت شگفت آور و موفق تری از ساخت بیرونی بنا، با نمای ساده سنگی روزنه دار اجازه کشف آنچه در درون وجود دارد را نمیدهد.

با مقالات و پروژه های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، دکوراسیون اداری و تجاری و ... با ما همراه باشید.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

ارسال در تاريخ چهارشنبه 8 دی 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

خیلی وقتها بسیاری از ما دوست داریم  دکوراسیون منزل خود را عوض کنیم و یا دست کم تغییراتی در دکوراسیون به منظور زیباتر شدن و تنوع ایجاد کنیم اما ممکن است نگران مخارج گزاف تغییرات و هزینه بالای آن باشیم و از این کار صرف نظر کنیم حال آنکه تغییر دکوراسیون داخلی همیشه نیاز به خرید وسایل گران قیمت جدید و لوکس ندارد و گاهی اوقات حتی میتوان با تغییر چیدمان و ایجاد تناسب و هارمونی جدید در دکوراسیون منزل موفق به ایجاد فضایی زیباتر و دلنشین تری شد.

در واقع ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل لزوما نیاز به خرید مبلمان گران قیمت و یا لوازم دکوری لوکس ندارد بلکه با ایجاد هماهنگی و تناسب میان لوازم و عناصر موجود و یا حذف بعضی لوازم و اضافه کردن عناصری کوچک نیز میتوان تغییری زیبا و در خور توجه به وجود آورد.

این ایجاد هماهنگی گاهی تنها با تغییر دادن رنگ لوازم موجود و یا تغییر رنگ عناصر دکوراسیون داخلی از جمله دیوارها یا رنگ و طرح روکش مبلها یا روتختی و ... میتواند ایجاد شود. به خصوص دیوارها که به دلیل تشکیل دادن سطوح بزرگ و اصلی ساختمان نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند.

با تغییر ساده ای در طرح دیوارها ، به طور مثال به کار بردن کاغذ دیواری در کنار سطوح رنگ شده و یا استفاده از پتینه کاری و .... میتوان نمای دکوراسیون داخلی را به طور قابل توجهی تغییر داد و فضا را از یکنواختی در آورد. گلدانها و فلاورباکس ها نیز نقش زیباسازی خاصی در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و به طور کلی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند و میتوان با طراحی گلدانهای خاص و دکوراتیو به فضای خانه زیبایی و طراوت بسیار بخشید.

پرده ها نیز نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند و میتوان با طرحی ساده و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی پرده ای زیبا برای خانه مهیا کرد. میتوان برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون ، با طرحی مشابه پارچه پرده، کوسن های کوچک و زیبا برای مبلمان و تخت خواب تهیه کرده و با این کار به تکمیل دکوراسیون داخلی زیبای منزل کمک کرد.

در مطالب بعدی در رابطه با تغییر دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی سقف کاذب زیبا و دکوراتیو و ..... مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

ارسال در تاريخ سه شنبه 4 آبان 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

از آنجا که عنصر رنگ و لزوم انتخاب آگاهانه ی آن در معماری و دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است تصمیم گرفتیم مقالات علمی و تخصصی موجود در این رابطه را برای آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان عزیز در این سایت قرار دهیم.

رنگ به عنوان یک زبان جهانی احساسات را تحریک میکند، فرهنگها را شکل میدهد و پیش زمینه جهان ما را میسازد . رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی افراد می گذارد و همچنین بر سیستم عصبی ، قدرت بینایی ، سیستم گوارش نیز تاثیر گذار است و افراد واکنشهای متفاوتی نسبت به رنگهای مختلف از خود نشان می دهند ، عکس العمل افراد به فاکتورهای متعددی نظیر فرهنگ ، جنسیت ، سن ، موقعیت احساسی و ذهنی ، به تجربه های خاص فردی بستگی دارد . البته نوع و شدت این واکنش ها نیز منحصر بفرد است. رنگها دارای نیروی خاصی هستند و هر یک از طیفها یک احساس عمیق را در محیط القا می کنند . رنگ جزو جدایی ناپذیر و ضروری زندگی و محیط پیرامون انسانهاست زیرا با کمک آن میتوان احساسات خود را بیان کرد و حالاتی را با رنگ به وجود آورد که بتوان تأثیر لازم و مناسب خود را بگذارد.رنگ ها عمیقا بر حالات ، روحیه ، رفتار و روابط عمومی و اجتماعی تاثیر می گذارند و سبب می شوند فرد شدیدا احساس اعتماد به نفس ، امید و یا احساس نشاط و سرزندگی کند و همچنین این امکان وجود دارد که احساس کسلی و بی حوصلگی یا ناراحتی و اندوه را القا کند . بنابراین به نقش و تاثیر انواع رنگها در محیط بایستی توجه داشت تا انتخابی صحیح و مفید داشته تا بتوان از محیط پیرامون خود لذت برد. در این مقاله سعی شده است به بررسی تاثیر و اعجاز رنگ در دکوراسیون داخلی ونحوه کنار هم قرارگیری رنگ ها (ترکیب رنگ) در فضاهای مختلف پرداخته شود .

با ترکیب نورها میتوان رنگهای مختلف را ایجاد کرد . برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود میآورد . رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی میگویند. (1) بعضی از رنگها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی میکنند و نور سفید میسازند . این رنگها را نیز رنگهای مکمل مینامند. (2) رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون و طراحی داخلی است .

طراحان دکوراسیون امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه میکنند . هر یک از ما احتمالاً رنگهای مورد علاقه خود را میشناسیم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و دکوراسیون منزل است . امروزه ثابت شده است رنگها براحتی روی سیستم عصبی، قدرت بینایی، سیستم گوارش، حالات روحی روانی افراد و اخلاق فردی آنها تاثیر میگذارند، بنابراین برای استفاده مفید از رنگ لازم است اثر روانشناختی آن را که میتواند در انتخاب دکوراسیون داخلی ، لباس، محیط و ... وارد عمل شود، درک کنیم . گاه به کارگیری رنگهای نامناسب ، تاثیرات منفی بر مذاهب، فرهنگها، خلق و خوی افراد و راندمان کاری گذاشته که در دراز مدت تاثیرات مخرب آن آشکارا به چشم میخورد . طراحی داخلی و ساختمانی شامل کاربردی از بسیاری از عناصر بهم پیوسته از قبیل ، فضا ، شکل ، ساختار ، نور ، بافت می شود و یکی از تصمیمات مهم در مورد دکوراسیون داخلی رنگ و رنگ کاری میباشد (3) رنگ جزء مهمی در ایجاد سطح کیفی داخل ساختمان است، می بایست قبل از هرچیز طرح کلی رنگ را در روند طراحی مورد بررسی قرار داد . بهترین رویکرد نسبت به انتخاب رنگ این است که آن را جزء مهمی در طراحی در نظر بگیرم به جای آنکه آنرا به شکلی سطحی و پیش پا افتاده بعد از اتمام کار مورد توجه قرار دهیم . طراحی موثر رنگ ها هیچ هزینه اضافی در ساخت و بازسازی ساختمان و دکوراسیون تحمیل نمیکند . فقط کافی است که آن را از جلوتر در دستور کار قرار دهیم . بهترین کار اینست که رنگ های وسایل و دیوارها را به منظره جزئی در اهداف کلی طراحی در نظر بگیریم . آیا محیط باید آرام بخش یا شاد یا هیجان انگیز باشد ؟ آیا سطح داخلی باید یک پیش زمینه خنثی را برای اساس منزل داشته باشد و یا خود به تنهایی تند و چشمگیر به نظر برسد ؟

موفقترین طراحی های داخلی رنگها در مقابل اهداف کلی طراحی بسیار تاثیر پذیرند . اولین گام تعیین اهداف طراحی است . سپس مشخص کنید که آیا رنگ می تواند در پدید آوردن حالتی بکار رود یا به عنوان راه حلی برای مشکلات مربوط به طراحی داخلی عمل کند . رنگ، ابزار مناسبی برای جلب توجه به سوی جنبه های مطلوب و یا استتار جنبه های نامطلوب محیط است . 

این مطلب ادامه دارد...

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از " عیدی, زهره؛ پریناز علیدوست و پریسا دراج، ۱۳۹۲، موسیقی رنگ در دکوراسیون داخلی، سومین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون، اصفهان، موسسه آموزش عالی دانش پژوهان"

ارسال در تاريخ سه شنبه 4 آبان 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

طراحی از دفتر دِآ : نادر تهرانی و مونیکا پانس دِلئون BANQ Rectaurant

بوستن، ماساچوست، امریکا، 2008

نیازهای برنامه و دکوراسیون داخلی این رستوران 325 متر مربعی تنها شامل یک اتاق غذاخوری خصوصی بود که میتوانست محصور باشد. بخشی از فضای دکوراسیون داخلی با نیمکت های طویلی با قابلیت جادهی 20 نفر اشغال شده و اتاق مخصوص نوشیدنی و یک فضای استراحت / کافه ی مجزا نیز در طراحی داخلی پیش بینی شده است.

طی بازدید از فضای اولیه و ملاقات با مشتریان، معماران و طراحان دکوراسیون داخلی دریافتند که بنا از سیستم های سازه ای و مکانیکی ای بهره مند است که امکان ترکیب با فضاهای داخلی را دارد. شاید ساده ترین راه حل میتوانست این باشد که سقف، داکت ها و لوله کشی را به رنگ سیاه در آورند تا به این ترتیب محو و از دیدرس پنهان شوند، ولی هزینه ی ساخت و ساز تقریبا 5/1میلیون دلاری ( به جز تجهیزات آشپزخانه ) به آنها اجازه داد تا دست به اقدام جالب تری بزنند. نادر تهرانی می گوید سوالی که برای تیم دِآ مطرح شد این بود که "چطور همه چیز را به سمت جلو پیش برده و چنان کنترل کنیم که هم از مزیت ارتفاع بهره مند شویم و هم بیشترین انعطاف پذیری را به پلان و دکوراسیون رستوران بدهیم؟"

دکوراسیون -داخلی-رستوران

وی پاسخ را هنگامی که در حال عبور از فرودگاه شیفول آمستردام بود یافت. او دید که سیستم فلزی سقف این فرودگاه به عنوان زورقی قابل رؤیت و پنهان کننده ی زیرساخت های پشت خود عمل می کند. به جای فلز، معماران و طراحان دکوراسیون داخلی سیستم عجیبی از تخته های چندلای درخت غان بالتیک را به روش CNC milling ساختند. به منظور به کار گیری تاسیسات به جای چشم پوشی از آنها، معماران آنها را تبدیل به بسته های کوچک کردند. حرکت موجی سقف کاذب ، هنگامی که پیرامون خود را می پوشاند و به ستون ها، اتاق نوشیدنی، سیستم آبپاش، داکت ها، پنجره ها و حتی علائم خروج می رسد، خود را بهتر نشان می دهد.

یکصد و شصت و هشت تخته سه لای شیاردار (هر یک مشتمل بر چهار تا ده جزء سازنده) توسط گیره های فلزی در طول سقف رستوران آویخته شده و از جلو به عقب اتاق ادامه می یابند. هیچ دو قطعه ای شبیه به هم نیستند. ضخامت این خطوط شیاردار از سه سانتیمتر در نزدیکی دیوارها تا 15 سانتیمتر در وسط و 45 سانتیمتر در اطراف اتاق نوشیدنی و ستون ها تغییر می کند. فضای میان این خطوط نیز از حدود 23 سانتیمتر در مرکز رستوران تا 5/7 سانتیمتر در اطراف ستون ها متغیر است و ریتمی از تراکم و گشودگی را در دکوراسیون داخلی به وجود می آورد. کفسازی ها، رومیزی ها و نیمکت ها هم زمینه ای راه راه در دکوراسیون رستوران و در طول اتاق غذاخوری به وجود می آورند و به طور بصری آن را از سالن استراحت جلوی ساختمان جدا می کنند. در سالن استراحت، بخش کافه، کفسازی و رومیزی ها از چوب تیره ی درخت گردو ساخته شده اند و جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی فضا می بخشند.

دکوراسیون -داخلی-رستوران

قسمت اتاق غذاخوری خصوصی رنگ سبز به بخش های چوبی داخلی و در دیواره ی مات اعمال شده و یک جداره ی رزین در جایگاه انتظار تعبیه شده است. در خلال آفریدن یک چشم انداز داخلی متمایز، سقف به عنوان نقطه ای مقابل به فضاهای خارجی در نظر گرفته شد. تهرانی در خصوص ارتباط میان سقف و نما می گوید: "بیشتر بر اساس ناهماهنگی است تا یکپارچگی."

دکوراسیون -داخلی-رستوران

دفتر معماری دِآ در ترکیب طرحی مجهز به امکانات مالی خوب با یک روح جسور توانست بیشترین کارکرد را از سیستم ساده ی ظریف موجود ببرد. معماران در اقدامی منحصر به فرد، طی فرایند پنهان کردن سیستم مکانیکی و تامین صفحه ی آکوستیک به منظور تقلیل صدا برای کاربران، هویت میژه ای به دکوراسیون رستوران بخشیدند، در حالی که زیرساخت را هم از دید پنهان کرده و به طرزی نمایشی حالتی از حرکت به آن دادند. رستوران بنکیو یک معماری توأم با دکوراسیون داخلی فوق العاده را پیش روی شما قرار می دهد که به اشتیاق در صدد جلب توجه شماست و هرگز به مهمانانش اجازه نمی دهد جایی که در آن هستند را فراموش کنند. این رستوران با ظاهری نمایشی دست به خلق فضایی زده که صرف غذا در آنجا واقعا تجربه ای لذت بخش باشد.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری

 

ارسال در تاريخ دوشنبه 8 شهريور 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

آن چه که در بازسازی ساختمان یک مغازه قدیمی مورد اهمیت قرار دارد، رسیدن به ترکیبی هوشمندانه و ظریف از عناصر و ابزار سنتی و مدرن  است . در ادامه قصد داریم به ارائه نکاتی کاربردی در زمینه چگونگی بازسازی هوشمندانه یک مغازه ساعت فروشی قدیمی بپردازیم.

*به گذشته نگاه کن ،به جلو حرکت کن: اهمیت توجه به گذشته از آن جهت است که نشانگر هویت و اساس کار ماست. ما در هر نقطه ای که باشیم باید به گذشته و تاریخچه اثر مورد نظر نگاه کنیم تا به درک درستی از نقطه آغاز و هدف آن دست پیدا کنیم. توجه به سیر تکاملی اثر- در این مورد خاص صنعت ساعت سازی- از آغاز تا امروز و تغییروتحولاتی  که در طول زمان داشته می تواند در تعیین جایگاه و هدفی که باید به آن برسیم به ما کمک کند.

میراث و سنت به واسطه هویتی که به کار می دهند موجب تمایز یک اثر از دیگری می شوند و کاری منحصربه فرد را شکل می دهند.اما نکته ای که باید در بازسازی ساختمان به آن توجه کرد این است که تلفیق عناصر سنتی و مدرن  در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که در نهایت نتیجه به دست آمده در جهت رفع نیازها و متناسب با سلیقه انسان امروز باشد.

صنعت ساعت سازی پیشینه تاریخی دارد و از زمان های گذشته به ما رسیده است ولی مشتری در دنیای مدرن زندگی می کند و محیطی را برای خرید می پسندد که انعکاسی از دنیای امروز باشد. دکوراسیون مغازه باید به گونه ای باشد که روح زندگی در آن جریان داشته باشد و این حس به مشتری القا نشود که به  دنیای مردگان پا گذاشته است.

یکی از مهمترین تغییراتی که در بازسازی ساختمان یک مغازه قدیمی باید انجام شود به روز کردن سیستم نورپردازی آن است. به طوریکه سراسر سالن باید نورپردازی شود نه فقط قفسه ساعتها. این کار باعث می شود فضا روشن تر و رنگ محیط مناسب تر شود و وقتی ساعتی از قفسه خارج شود در نور محیط بدرخشد.

از جمله نکات مورد توجه در ترکیب عناصر سنتی و مدرن در بازسازی ساختمان این است که:

در طراحی قفسه ها آنچه باید در نظر گرفته شود این است که قفسه ها با حفظ جلوه آنتیک و قدیمی خود ویژگی های خاص و کاربردی امروزی را داشته باشند.

نحوه فضاسازی: وقتی شما از فضای کافی برخوردار هستید، فضاسازی مغازه باید به گونه ای باشد که ترکیبی از فضاهای کاربردی بدست دهد. بعضی افراد تنها برای تماشا وارد مغازه می شوند و قصد خرید ندارند یا ممکن است مشتری فرصت کافی نداشته باشد و بخواهد چند سوال کوتاه بپرسد. پس دکوراسیون مغازه نباید به گونه ای باشد که مشتری برای صحبت با شما ناگزیر به نشستن روی صندلی باشد. باید فضای کافی هم برای قدم زدن و هم برای نشستن دور یک میز و گپ زدن با مشتری یا نوشیدن یک فنجان قهوه وجود داشته باشد.

به یاد داشته باشید عاملی که در دنیای تجارت امروز باعث موفقیت شما می شود ایجاد دلیلی است قانع کننده که انسان امروز را برای ساعتی از دنیای جذاب اینترنت و تکنولوژی دور کند تا وارد مغازه و فروشگاه شما شود و لحظاتی خاص و به یاد ماندنی را تجربه کند.

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع مقاله:

ارسال در تاريخ دوشنبه 8 شهريور 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

طراحی از اودیل دِک – پاریس، فرانسه، 2011                                            L"Opera Restaurant

طراحی دکوراسیون داخلی جدید برای یک ساختمان، با اهمیتی در حد خانه ی اپرای تاریخی پالس گارنیه نمی تواند به صورت ضعیف و بدون مهارت انجام شود. یک الحاق استادانه، محیط گردونه وار خانه ی اپرای پالاس گارنیه (Palais Garnier) را به یک پاتوق جذاب و در خور روح افسانه ای آن تبدیل می کند. این بنا در سال 1875 تحت حمایت اساسی و اصلاحات بارون هاؤسمان در پاریس بنا شد؛ یک ساختمان نئوکلاسیک 11240 مترمربعی باشکوه که در تقاطع خیابان های اوبر و اسکرایب در مرکز منطقه ی نهم شهر قرار دارد ولی این شرایط هراس آور، معمار و طراح دکوراسیون داخلی را مرعوب نکرد. او زمانی که برای بازسازی ساختمان و وارونه کردن ایوان با سقف گنبدی در نخستین رستوران ساختمان دعوت شد، در کمال زبردستی و ذکاوت، فضا را با پرده ی موج دار شفافی پوشاند و یک نیم طبقه ی سفید به آن الحاق کرد، چنان که شکل مارپیچی آن، فانتوم بدنام اپرای پاریس را به خاطر می آورد. (فانتوم به معنای شبح و تداعی گر نمایش موزیکال معروف شبح اپرا می باشد.)

رستوران لوپرا با مساحت تقریبی 1000 مترمربع و 170 صندلی، هم تراز خیابان و روبروی بانک ژاک روشه قرار دارد؛ زمانی واگن هایی که با اسب جا به جا می شدند و بلیط های برگزای مراسم و جشن ها را به مشتریان تحویل می دادند، از این مسیر عبور می کردند. امروزه مشتریان از داخل ساختمان و یا از ورودی اصلی رستوران واقع در جنوب شرقی به آنجا وارد می شوند. دکوراسیون داخلی و چیدمان فضایی به گونه ای است که در بدو ورود می بینیم که کافه و سالن استراحت سمت چپ و سالن غذاخوری اصلی در روبرو قرار دارد و پشت آن نیز، آشپزخانه واقع است.

دکوراسیون -داخلی-رستوران

اگرچه 136 سال طول کشید تا هدف گارنیه برای یک رستوران در ساختمان اپرا فهمیده شود، اما دِک (معمار) تنها دو هفته زمان داشت تا ایده ی خود را توسعه بخشد. در ابتدا کارفرما که فرد صاحب امتیازی در رستوران با یک قرارداد بیست ساله برای فضای پالس گارنیه بود، یک مسابقه برگزار کرد و طراح دکوراسیون داخلی دیگری را انتخاب کرد (که نام او فاش نشد)، ولی زمانی که وزیر فرهنگ به طرح برنده رأی مخالف داد، کارفرما با بی میلی، یک تماس با دِک گرفت و او نیز این کار را با وجود برنامه ی زمانی نامناسب و فشرده و محدودیت های سخت و متعدد آن پذیرفت.

در قیاس هوشمندانه با نمای خارجی بی روح ساختمان، شاهد هستیم که بدنه ی کشتی مانند نیم طبقه به طور شگفت انگیز و کاملی با رنگ قرمز آراسته شده و دیوارهای کوتاه نیم طبقه، نیمکت ها، صندلی ها و کف فرش ها با رنگ پوشش داده شدند. معمار طراح دکوراسیون داخلی در توضیح انتخاب رنگ ها می گوید: "قرمز اپرا، تیره تر است. رنگی که من انتخاب کرده ام، میان قرمز و نارنجی است." کفپوش با سرازیر شدن به پایین پله ها و ادغام شدن با کف طبقه ی پایینی، دو محدوده ی غذاخوری را به هم متصل می کند و تنها در فاصله ی کوتاهی از نمای ساختمان متوقف می شود.

دکوراسیون -داخلی-رستوران

نمای شیشه ای موج دار که شامل دو صفحه ی شیشه ای لایه ای با ضخامت حدود یک سانتیمتر می باشد، متناسب با ساختمان موجود مسیر خود را از کنار ستون های سنگی می پیماید، تا سقف موج دار صعود می کند و در محدوده ای از 8 تا 8/5 متر در ارتفاع تغییر میکند. به منظور ایجاد قابلیت مانور و اعمال تغییرات،دیوار به طور عمودی به دو بخش تقسیم شده که توسط یک نوار فولادی خمیده به پهنای 6 سانتیمتر واقع در بالای طبقه، دوباره با هم یکی می شوند. نوار به طور مخفی توسط میل بست های فولادی ضد زنگ به بالای ستون در دکوراسیون داخلی متصل شده، ولی به دلیل پروفیل موج دارش به خود متکی است. دِک می گوید: «شیشه بدون هیچ بست و اتصالات آشکاری در جای خود قرار گرفته، گویی نیروی سحرآمیزی آن را نگه داشته است.» در واقع اتصالات سیلیکونی، قسمت بالایی شیشه را به سقف متصل می کنند و نوار فولادی دیگری که در کف نصب شده، پایه های دیوار را نگه می دارد.

دکوراسیون -داخلی-رستوران

دِک در جایگزینی آجرفرش های اولیه ی بخش خارجی در بازسازی ساختمان ، از بتن سیاه نقطه دار با سنگریزه استفاده کرد و به دلیل اندکی اختلاف تراز میان فضای داخلی رستوران و تراس خارجی همجوار، این تعویض مجاز دانسته شد. اما اعمال تغییرات و بازسازی دکوراسیون داخلی ، تنها با دامنه ی محدود به سطح تراز زمین مجاز بود، در حالیکه فضاهای فنی در زیرزمین اپرا قرار دارند.

با این وجود معمار مجبور بود تا به منظور جا دادن صفحات فولادی به ضخامت 5 سانتیمتر که تقویت کننده ستون های نیم طبقه بودند، خاکبرداری کند. هر ستون شامل یک مجرای توخالی از شبکه ی فولادی پوشیده با اندود است. در مصالح بنایی این رستوران، محفظه هایی برای قرار دادن دیودهای نوری تعبیه شده تا نور را به سمت بالا بتاباند. کانل های لوله شامل محورهای تعبیه و کابل های الکتریکی است. دک در توضیح می گوید: «این دقیقا همان چیزی است که گارنیه در قرن نوزده انجام می داد؛ او در زمان خود معمار به غایت پیشرویی بود که اپرایی از سنگ ساخت، در حالی که اسکلت اصلی آن فولادی بود.»

اگر چه ستون های تو خالی میتوانند صدا را به تراز بالایی منتقل کنند، اما کیفیت موسیقی پخش شده در محیط، عنصر مهمی برای رستورانی است که در یک خانه ی اپرا واقع شده. برای جلوگیری از تداخل امواج در حین پخش و همچنین سطوح بسیار صلب موجود در فضا، اندود متخلخل جاذب صوتی برای پوشاندن دیوارهای کوتاه نیم طبقه و حوزه های آسیب پذیر مقعر به کار رفت. بلندگوهای به دقت تعبیه شده امکان تنظیم مطلوب شدت صدا را به کارکنان رستوران می دهند، ضمن آنکه کنترل و جلوگیری از پخش صدا به بیرون از ساختمان را نیز ممکن می سازند.

روکش مبلمان و دکوراسیون داخلی طراحی شده توسط دک برای رستوران لوپرا نیز در صدا و بهبود کیفیت صوت مؤثر است. صندلی های غذاخوری مدور با پشتی و دستگیره ها محل راحتی برای نشستن هستند. دک صندلی ها را با میزهای ذوزنقه ای که میتوانند که میتوانند به صورت سطوح مارپیچی واحد برای قفسه ها و نیمکت ها تبدیل شوند، ست کرد. او در سالن استراحت، جایی که مشتریان به هنگام تنفس یا انتظار گرد هم می آیند، یک نیمکت پیوسته ی موج دار گذاشته که نشیمنگاه کوسن دار آن در ارتفاعات متنوع طراحی شده و حس آسایش و راحتی فراوانی برای کاربران به همراه دارد. در این میاه شاهد هستیم که یک مبل چوبی سیاه هم به شکل نمایشی، حول یکی از ستون های مکعبی بزرگ ساختمان پیچیده است.

دکوراسیون -داخلی-رستوران

دک فضاهای داخلی دکوراسیون رستوران را با هماهنگی استادانه ای با اسیر جنبه های ساختمان، از جمله تاریخچه ی غنی، فضای مهیج شاهوار آن ایجاد کرده است و میبینیم که توأمان فضا با حرکات موزون خود، باعث تغییر ادراک ما می شود، همچنین فضای سازمان یافته ی مرکزی به طریقی پویا با ویژگی قوی معاصر تطبیق یافته است.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری

ارسال در تاريخ يکشنبه 6 تير 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

دکوراسیون منزل - خانه های زیرزمینی

گروه معماران " انجمن ديوار چين " خانه اي را طراحي کرده اند که نسبت به تعامل رابطه ي فضاي درون – بيرون رويکردي کاملا متضاد داشت. دکوراسيون منزل «خانه ي سوئيت کيس» به معني چمدان که گري چانگ، بنيان گذار موسسه معماري و طراحي صنعتي اِج ديزاين (EDGE Design)، در سال 2002 در هنگ کنگ طراحي و دکوراسيون داخلي کرد به جاي اينکه در تعامل با فضاي باز باشد، مانند يک عنصر پنهاني و مرموز با فضاي زيرِ زمين در ارتباط است. اين خانه اي ست که به اصطلاح بايد کشف و رمزگشايي شود و مانند هر خانه ي ديگري تمام زوايا و جزئيات نما و فضاي دروني و دکوراسيون داخلي خود را به راحتي بروز نمي دهد. درهاي بزرگ اين خانه در کف قرار دارند و رو به فضاهاي وسيع غذاخوري، حمام و انبار باز مي شوند.

مانند يک جعبه ي جواهرات يا صندوق مهمي که براي پنهان نگه داشتن وسايل ارزشمند استفاده مي شود، اين خانه و دکوراسيون داخلي آن نيز لايه هاي پنهاني زيادي دارد که بايد با صرف زمان و دقت زياد آنها را پيدا کرد. گري چانگ با ايجاد فضايي رمزآلود، با ايجاد سانسورهاي بصري و در خفا قرار دادن ها سعي در خلق ايجاد فضايي خيال انگيز و دکوراسيون منزل رويايي نموده است.

دکوراسيون-منزل

خانه ي چوبي سوئيت کِيس با الوارهاي طويل و مستحکم خود، مقياس و ارگونومي انساني را لحاظ کرده و خارج از آن هيچ عاملي وجود ندارد که به ديد بصري يا حسي ِ کاربر از عمق و وسعت فضا کمک کند. تنها همين خانه است که ديده و احساس مي شود، با اتاق هايي که مانند حفره هايي مدفون در زيرِ زمين هستند، از بيرون اصلا ديده نمي شوند و متقابلا به بيرون هم ديد ندارند. بنايي که با چنين ايده خلاقانه اي طراحي و ساخته شده و تا حدي يادآور بازيگوشي هاي بچه گانه و ميل به سرکشي در اطراف و کشف گوشه هاي پنهان خانه ها است، از طرفي شبيه به سلول و از منظر ديگر (به علت نحوه ي باز شدن در اصلي ورود به خانه که در کف قرار دارد و پلکان کرکره اي آن) شبيه به اتاق هاي زير شيرواني ست که هميشه محلي منزوي و رمزآلود بوده است.

 دکوراسيون-منزل-جي.اي.اي

هميشه ايجاد دکوراسيون منزل با فضايي گرم و کنجي صميمي در قسمتي از فضاي نيمه عمومي خانه هاي بزرگي که معمولا افراد زيادي در آنجا رفت و آمد مي کنند يکي از دغدغه هاي طراح داخلي است که اگر رعايت نشود به راحتي مي تواند خانه را تبديل به محيطي سرد و بي روح کند. حال همين استراتژي در خانه اي به مساحت تنها 75 متر مربع به کار رفته است. آتليه باؤ-واؤ که در سال 1992 و در توکيو ژاپن تاسيس شد و به نگرش انتزاعي و خلق نامتعارف فضاها معروف است، در پروژه خانه ي جي.اِي.اي (GAE) دست به ابتکار جالبي زد. در قسمت مرکزي اين خانه که در سال 2003 براي آکيرا و ميوکو ناگِي طراحي و دکوراسيون شد، اتاق کار و مطالعه قرار دارد اما محدوده ي اين فضا در کف خانه به عمق فرو رفته، گويا در حال غرق شدن و پايين رفتن است؛ فضايي عالي براي آکيراي روزنامه نگار که هم کنج خلوت خود را براي تمرکز و خوب نوشتن در اختيار داشته باشد و هم وجود همسرش را در نزديکي خود احساس کند.

دکوراسيون-منزل-جي.اي.اي

دکوراسيون داخلي اين فضا با ديوارهاي اين بخش از خانه، که مانند گودالي در عمق زمين فرو رفته و فاقد سقف است، با قفسه هايي انبوه از کتاب و مجلات پوشيده شده است: هم کتابخانه است و هم دفتر کار. مديران جوان آتليه، يوشيهارو تسوکاموتو و مومويو کايجيما، اين خانه را به عنوان جرئي از سري پروژه هاي خود، که عنوان “Pet Architecture” را به آنها داده اند، در شهر پر ازدحام توکيو ساخته اند که در همه ي آنها، مانند خانه ي جي.اِي.اي ، فضاهاي کوچکي در دکوراسيون داخلي ساختمان وجود دارد که به علت کمبود جا ، بسيار کاربردي ست و به علاوه، مصداق همان محو شدن تدريجي مرزها و ادغام فضاها در دنياي امروزي هم هست. مزيت اصلي زندگي و کار در خانه هايي که با ايدئولوژي تفکيک/ادغام فضاها و دکوراسيون منزل ساخته شده اند، اين است که هم تنهايي و سکوت لازم براي فعاليت و تمرکز کاري را در اختيار داريد و هم در کنار ساير اعضاي خانواده به سر ميبريد، هم در خانه هستيد و هم محيط کار مطلوبتان را در نزديکي خود داريد؛ در ضمن به شيوه ي خلاقانه اي هم از فضا حداکثر استفاده را کرده ايد.

در بخش مقالات سايت ميتوانيد مقاله هاي مربوط به دکوراسيون داخلي ، دکوراسيون منزل ، دکوراسيون اداري و بازسازي ساختمان را مطالعه نمائيد. لطفا در صورت استفاده از مطالب، لينک سايت را به عنوان منبع درج نمائيد.

 

منبع: سايت دکوراسيون داخلي شاه توت به نقل از مجله هنر معماري

ارسال در تاريخ 25 ارديبهشت 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد