تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
دکوراسیون منزل و زیبایی
دکوراسیون منزل و زیبایی
دکوراسیون داخلی - دکوراسیون منزل - دکوراسیون مغازه -بازسازی ساختمان - دکوراسیون فست فود

پروژه ی طراحی معماری و دکوراسیون داخلی ویلا 3S در زمینی وسیع در شهر گراتس گایدورف بنا شده و با وجود اینکه کارفرما بودجه ی قابل توجهی برای آن در نظر گرفته بود و قصد ساخت خانه ی بسیار بزرگی را داشت، اما مساحتی که اجازه ی ساخت به آن داده شد بسیار کوچک تر از چیزی بود که تصور می شد.

توصیف خانه، ابراز مجموعه ای از تناقض هاست: ساده و هم پیچیده، واضح و هم بازیگوشانه، کوچک و هم بزرگ، نامتعارف و بی نظیر و هم قابل سکونت برای زندگی روزمره. با اینکه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی این خانه، از سایر بناهای مسکونی متفاوت است اما برعکس آنچه که ممکن است به نظر برسد، زندگی در آن بسیار راحت و با آسایش همراه است. یکی از ایده های اصلی، دخالت دادن محیط در طرح بود. مرز بین خانه و باغ تا جای ممکن سیال و منعطف ساخته شد، بدین منظور که زندگی داخلی را به سوی فضای بیرونی گسترش دهد. تا حد ممکن مرزهای بین داخل و خارج و دکوراسیون داخلی و خارجی، گنگ و نامشخص طراحی و عوامل تفکیک فضایی، از بین متریال های شفاف و غیر صُلب انتخاب گردید. دیوارهای شیشه ای به درهای کشویی بزرگ تجهیز شدند. تراس ها تا داخل خانه کشیده شده و محدوده های مسقف، مرزها را گنگ نمودند.

دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون منزل این پروژه، از محل نشیمن تراس جنوبی، یک تا خوردگی در بالای دیوارهای بیرونی آغاز میشود که تا روی سقف ادامه پیدا کرده و سازه ی ساختمان را در پوشش خود می گیرد و بدین طریق سقفی را شکل می دهد که از لحاظ فرمیک، با سقف کاذب های رایج متفاوت است. این تا خوردگی از نظر فضایی، محدوده های مختلفی را به وجود می آورد که هیجان بیشتری به مجموعه می دهد. در پیِ فضا و پرسپکتیوی که بدین طریق حاصل شده، خانه و دکوراسیون منزل از زوایای مختلف، متفاوت به نظر می رسد. ارتفاع سقف اتاقهای داخلی که گاهی به چهار متر هم می رسد باعث می شود که خانه بسیار بزرگتر از اندازه ی واقعی خود به نظر برسد. طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه حول یک هسته ی مرکزی که شامل فضای آشپزی، غذاخوری و نشیمن می شود، شکل گرفته است. درهایی بزرگ و کشویی در بین اتاق ها و فضاهای داخلی نصب شده و ارتباط بین آنها و حریم لازم در هر یک را فراهم می آورد که در صورت بسته شدن هر یک از این درها، هر اتاق، از دید مخفی شده اما همچنان از طرف  دیگر، دسترسی خود به فضای بیرونی را دارد؛ حتا حمام هم تراس نیمه شفافی دارد که با درهای تا شوی عریض، قابل تبدیل شدن به یک اتاق داخلی ست. مصالح اصلی خانه، آجر و دیوارها و سقف از جنس بتون هستند. این سقف که همچون یک منبع ذخیره ی گرمایی عمل می کند و هوای مطبوعی برای داخل خانه فراهم می کند، از بیرون، با چوب پوشیده شده و همچون سایبان و محافظی برای تمام خانه است که تراس و سقف را، از نظر بصری در یک کلِ مجسم جای می دهد.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری 27

ارسال در تاريخ 19 ارديبهشت 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

 

نقش فضای نشیمن در اجزا و عناصر دکوراسیون منزل چیست؟

تعریف نشیمن و عملکردهای آن در طراحی دکوراسیون منزل : فضای نشیمن از جمله فضاهایی ست که در آن طیف وسیعی از عملکردهای متعدد صورت می پذیرد، بنابراین می توان برای فضای نشیمن سه طبقه بندی عملکردی را قائل شد:

الف) فعالیت اصلی در فضای نشیمن: فضای نشیمن در اصل محل جمع شدن افراد خانواده و گفتگو است. بنابراین یک فضای نشیمن حداقل باید جایگاهی برای نشیمن و گردهمایی افراد خانواده را فراهم کند.

ب) فعالیت فرعی فضای نشیمن: در مرحله ی بعدی، فضای نشیمن می تواند امکان گوش دادن به موسیقی، دیدن تلویزیون و امکان مطالعه را فراهم کند.

پ) فعالیت تفریحی فضای نشیمن: این فضا می تواند محدوده های سرگرمی و یا حتا بازی را نیز در بر داشته باشد. به عنوان مثال فعالیت هایی چون استفاده از وسایل موسیقی، تجهیزات رایانه ای و یا بازی های بدون تحرک در فضای نشیمن می تواند اتفاق بیفتد.

ملاحظات طراحی دکوراسیون منزل در فضای نشیمن: در یک فضای نشیمن با طرح مناسب، مسیرهای رفت و آمد بهتر است با مراکز فعالیت تداخل نداشته باشند؛ علاوه بر این باید از ایجاد حرکت هایی که مسیر یکدیگر را قطع می کنند پرهیز شود.

الف) همواره باید به منظور سهولت دسترسی به تجهیزات چیده شده، امکان رفت و آمد مناسب و آسان بین آنها و امکان برقراری ارتباط مناسب بصری و شنوایی بین افراد، این تجهیزات در فاصله ی مناسبی از یکدیگر قرار بگیرند. برای ایجاد ارتباط مناسب بین افرادی که گرد هم می آیند، تجهیزات باید در فاصله ای بین 350 – 240 سانتیمتر از یکدیگر قرار بگیرند. اگر این فاصله زیاد شود، فضای فرعی بین آنها پیش می آید که در آن، امکان فعالیت های ناخواسته ی دیگر ( چون عبور و بازی کودکان ) میسر خواهد شد.

ب) چیدمان و دکوراسیون داخلی فضا باید به نحوی باشد که امکان دسترسی مناسب به تجهیزات ثابت اتاق مانند درها، پنجره ها، پریزهای برق، سیستم های تهویه و ... فراهم باشد.

پ) ورودی ها و بازشوها در فضای نشیمن باید به صورتی تعبیه شوند که اندازه ی طول دیوار برای ایجاد مبلمان های متفاوت کافی باشد.

چیدمان دکوراسیون داخلی در فضای نشیمن: مسیرهای رفت و آمد چیدمان های مختلف را به وجود می آورند. در یک آرایش مناسب، حداقل اندازه ی بین وسایل و تجهیزات برای دسترسی و استفاده ی مناسب از آنها به شرح زیر است:

150 سانتیمتر برای صندلی هایی که روبروی هم قرار می گیرند.

60 سانتیمتر برای عبور یک فرد از بین وسایل.

75 سانتیمتر برای استفاده از صندلی پشت یک میز.

90 سانتیمتر برای جریان اصلی رفت و آمد و 60 سانتیمتر برای جریان محدود.

150 سانتیمتر بین وسایل سرگرمی خانواده و محل نشیمن.

در مطالب بعدی به دیگر عناصر دکوراسیون منزل از جمله اتاق خواب ، فضای غذاخوری، آشپزخانه ، سرویس ها و .... خواهیم پرداخت.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری 27

 

ارسال در تاريخ 4 ارديبهشت 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

درجه بندی و اهمیت دکوراسیون فضاهای داخلی از فضای ساده پذیرش یک موسسه گرفته تا دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد یک گالری تجاری فوق العاده و پرهیاهو، بسیار وسیع و گسترده است. تنوع طرح ها، حداقل به اندازه تنوع طرح های چیدمان فضاها وسعت دارد و طراحی فضای داخلی نقش بسیار مهم در معماری به عهده دارد. در حالیکه، پوشش خارجی ساختمان محافظتی در مقابل عناصر خارجی به شمار می آید و می تواند حکم نمایشگر و معرفی کننده را نیز داشته باشد، فضای داخلی جایی ست که مردم – برای زندگی و کار، ستایش مقدسات، خوردن و آشامیدن، تفریح و .. – در آن حضور می یابند. فضای داخلی می تواند کاملا مجزا بوده و همه ی ارتباطات خود را با محیط پیرامون قطع کند و یا حتی مخفی باشد. حتی میتواند اوپن ( باز) بوده و به طوری سیال در فضایی که آن را احاطه کرده است، حضور داشته باشد. اساسا باید تفاوتی میان ساختار یک اتاق و طراحی دکوراسیون داخلی آن قائل بود. در برخی حالات، مهندس طراح هر دو را نیز در نظر می گیرد. گاهی، طراحی داخلی به عنوان برنامه ی دوم در نظر گرفته می شود و تاثیر کمتری در فضا می گذارد که در این حالت معماری است که به کمک سطوح، مواد به کار رفته و متریال، و طراحی نور، ویژگی های یک اتاق را مشخص می کند. به عنوان مثال در معماری های مقدس و مسحور کننده "تادائو آندو" و یا "لو کوربوزیه".

با این وجود، مهندس معمار یا طراح دکوراسیون داخلی ، گاه برنامه تغییر فضایی را دارد که از قبل وجود داشته است. این موضوع، می تواند حالت ساخت و ساز جدید و بازسازی ساختمان را داشته باشد ولی گاه میتواند به تغییر و یا نوسازی دکوراسیون منجر شود، زیرا طراحی داخلی نسبت به ساختمان بقای کمتری دارد. این حالت در زمینه ساختمان های اداری و تجاری ؛ دکوراسیون مغازه ، بوتیک ها و یا رستوران و فست فود ها مصداق بارزتری می یابد. زیرا در این گونه کاربری ها، تغییرات و طراحی دکوراسیون داخلی حتی اگر به صورت سریع و حتی یک روزه انجام شود، یک اصل و روش برای جذب مشتری است.

برخورد با یک ساختار مشخص می تواند به اندازه مفهوم یک فضای جدید جالب باشد. به عنوان مثال یک ساختمان باستانی که در رده بناهای تاریخی است، جایی که باید همچون بنای امروزی در نظر گرفت دیده می شود. چیدمان متضاد میان چیدمان سنتی و مدرن و با ارزش جلوه دادن برخی عناصر موجود، جذابیت خاصی را در پی دارد. بافت خنثی در یک سالن غذاخوری آغاز حرکتی بسیار متفاوت را نشان می دهد. گاه جایی که ناپایداری جزئی از اشیا محسوب می شوند، مهندسان و طراحان این اختیار را دارند و میتوانند که تجربیات جدیدی را بیازمایند و یا تجربیات گذشته را به کار گیرند.

علاوه بر فضا، مصالح به کار رفته برای دیوارها، کفسازی و مبلمان نیز نقش اساسی در طراحی داخلی به عهده دارند. سطح، ترکیب و رنگ آنها، فضا را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. کاربر با عناصر فضای داخلی به طرز کاملا متفاوتی نسبت به نمای ساختمان روبرو است. می توان آنها را از نزدیک دید، لمس کرد و حتی گاه آنها را حس کرد.

سومین عامل موثر نور است، چه طبیعی و چه مصنوعی. نور می تواند با بهترین تاثیرات، اجسام مرده را به تصویر کشیده و به آنها روح بخشد. تاثیرات دیگر نور، نیاز به طبیعتِ نور است. اتاق به طور یکپارچه روشن خواهد شد و یا مهندس از نور برای شکل دادن و یا تاثیرات احساسی استفاده می کند.

 پس از دوره کمینه سازی، طی دهه 90 قرن بیستم، برای مفهوم بوتیک ها و خانه ها، اغلب به کمک وسایل بسیار پیچیده تصمیم گرفتند تا به کاهش عوامل اصلی بپردازند. اما اخیرا پیچیدگی و تنوع مجددا مورد توجه قرار گرفته است. تمایل جدید به رنگ و اشکال بیدار شده و تزئینات نیز جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون منزل یافته اند. معروفترین برند ها دریافته اند که معماری فقط موضوع " هویت وابسته " نیست، بلکه می تواند در عین تماشایی بودن، عامل ارتباط کارآمد و جلب توجه رسانه باشد. این چنین است که برای مفهوم بوتیک های فلگ شیپ – flagship – شرکت های معماری بین المللی فعالیت خود را برای ضمانت شناخت و توجه تمام دنیا به محصول، آغاز می کنند.

این اثر، تنوع برنامه ها، اجزا و عناصری را که برای درک فضای داخلی به کار می روند، به طور پیوسته بررسی می کند. از نمونه های بین المللی کافی شاپ های به روز گرفته تا سالن های کنسرت بسیار شیک، از ساده ترین منزل مسکونی تا عجیب ترین مغازه ها و بوتیک ها، یکی پس از دیگری مورد بررسی قرار می گیرد. علیرغم تنوع خلاق، در تمام پروژه ها یک نظم بنیادین دیده می شود که می توان آنرا مدرن نامید. این نظم در نهایت هماهنگی با جزئیات، برای هر پروژه با راه حلی مناسب و متمایز، کیفیت بسیار خوبی را ضمانت میکند.

 
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

 

ارسال در تاريخ شنبه 28 فروردين 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

به این نتیجه رسیده اید كه خانه تان احتیاج به تغییر دکوراسیون منزل دارد اما چطوری آن را طراحی میكنید؟ ممكن است در مغازه ها پارچه های شیك و مبلمانهای زیبائی دیده باشید اما معمولاً به شما نمی گویند كه دقیقاً چگونه تمامی این اجزا را تركیب كنید تا به نتیجه ای كه دوستت دارید برسید.

اگر روشهای تزئین دکوراسیون منزل را از متخصصان یاد بگیرید هر اتاق را میتوانید به طور حرفه ای طراحی كنید. بسیاری از افراد برای گرفتن ایده در آخر هفته از نمایشگاهها دیدن میكنند و اكثراً قصد خرید ندارند. فقط میخواهند ببیند چگونه یك طراح دكوراسیون داخلی حرفه ای یك خانه ساده را به جای زیبائی برای زندگی تبدیل میكند. طراحان دکوراسیون منزل مثل تمامی افراد دیگر مشكلاتی در این راه دارند مثل :ایجاد شكل آسمان در یك اتاق كوچك، تقسیم كردن یك اتاق بزرگ و اتاقهای نشیمن مختلف و انتخاب طرح و رنگی كه واقعاً مناسب باشد.

آنها ایده های مختلف در این زمینه و روش های عجیب و غریب را امتحان میكنند بنابراین اگرازنمایشگاهی دیدن میكنید دنبال ایده های عملی باشید كه كمك میكند فضای خانه تان را تغییر دهید . مثلاً روشهای مختلف تزئین دیوارها (بعضی از طراحان به جای رنگ یا كاغذ دیواری از پارچه استفاده میكنند ) پرده ها و كف و انواع گوناگون مبلمان و تركیبات رنگی كه پیش از آن به آنها فكرنكرده اید.
در این مقاله پیشنهادات طراحان بزرگ را برای طراحی هر اتاق جمع كرده ایم تا به شما كمك كنیم از نظرات آنها برای تغییر دکوراسیون منزل تان استفاده كنید.

1 كف اتاق را به صورت شیشه ای و براق درآورید تا كمك كند اتاقهای كوچك بزرگتر به نظر برسند و نور را منعكس كنند. جف بانكز Jeff Banks می گوید اغلب از كفیهای براق لافیت در اتاق خواب و اتاقهای طبقه پائین استفاده كنید.

2 تختخواب اضافی مهمان در یك اتاق اضافی (آن را كوسن و پشتی بپوشانید به طوری كه یك كاناپه به نظر برسد) را به محل اتاق استراحت روزانه تبدیل نمایید و از آن دو منظوره استفاده كنید. بدین ترتیب یك جای راحت ایجاد كرده اید كه میتوانید در طول روز برای نشستن یا درس خواندن از آن استفاده كنید.

3 كورنیا ساند گرن از شركت طراحان دکوراسیون داخلی زیبو Ziboh Inteniors می گوید دوست دارم قفسه های شیشه ای را در شاه نشین بگذارم در حالیكه میزهای شیشه ای كمك میكنند نور زیادی به داخل بتابد و اتاق روشن و هواگیر شود. هر جا لازم است نور را به حداكثر برسانید از انواع مختلف شیشه دردرها استفاده كنید.

4 آشپزخانه های مستقل منظره زیبا و جدیدی با فضایی در زیر خود دارند كه برای ذخیره وسایل اضافه استفاده میشود. به این ترتیب اینطوری احساس میشود که كف آشپزخانه بزرگتر است و میتوان بعداً از آن استفاده كرد.

5 دقت كرده اید كه اتاقهائی كه در نمایشگاه ها آینه های زیادی دارند چطور به نظر میرسند؟ این آینه ها را برای برگرداندن نوردور اتاق میگذارند كه باعث میشود اتاق بزرگتر به نظر برسد. آینه های بلند را در شاه نشین قرار دهید ودر حمام برای احساس روشنی و نورگیری از آنها استفاده كنید.

6 به مبلمان در دکوراسیون منزل خودتان فكر كنید و طوری آن را بچینید كه صندلیها و میز در سر راه رفت و آمد قرارنگیرد.

7 در طراحی دکوراسیون داخلی از هر سبکی که با سلایق شما سازگار است بهره گیری کنید. سبك نیوانگلند باشد یا از وسایل مجلل و پرزرق و برق استفاده کنید. طرح مطلوب خود را کم کم کامل کنید.

8 از انواع مختلف طرحهای كف برای جدا كردن فضا در همان اتاق استفاده كنید برای مثال یك آشپزخانه اتاق غذاخوری یا مطالعه و اتاق كار در اتاق نشیمن. این مسئله وقتی كه بخواهید خانه تان را بفروشید هم به نفعتان است . باعث می شود خریداران فكر كنند با پولی كه میدهند فضایی دو برابردر اختیارشان قرارمی گیرد.

9 از اتاقهایی كه طرحی باز و بزرگ دارند اجتناب كنید. مبلمان اتاق نشیمن را با دقت بچیند یك كاناپه یا میز در وسط اتاق قراردهید تا احساس راحتری به شما دست دهد، بهتر از این است كه همه چیز را به دیوار تكیه دهید.

10 وقتی طرحهای دکوراسیون منزل و مبلمان رنگی انتخاب میكنید نه فقط برای اتاقها بلكه برای تمام خانه تان فکر کنید. بنابراین میتوانید نتیجه آخر را تصور كنید که باید با بقیه اجزا هماهنگی داشته باشند.

ارسال در تاريخ سه شنبه 7 بهمن 1393 توسط معمار
برچسب ها : ,

این روزها فروشگاه ها مملو از خریدارانی هستند كه با ذوق و شوق همراه با اضطراب لوازم و وسائل مورد نیاز برای دکوراسیون داخلی خانه شان را انتخاب و خرید می كنند. اشتیاق برای داشتن لوازمی كه مدت هااست برای تهیه آنها نقشه كشیده و بالاخره تصمیم گیری كرده اند و اضطراب بدان جهت كه آیا لوازم انتخابی برای محیط خانه مناسب بوده و یا اساساً جلوه موجود در فروشگاه را خواهد داشت یا خیر؟! لازم به ذكر است برای آنكه از میزان اینگونه اضطراب ها در خرید كاسته شده و نتیجه نهایی زودتر حاصل شود، در انتخاب هر وسیله رعایت نكاتی مورد نیاز است. در همین راستا اگر شما نیز قصد دارید لوستری مناسب برای فضای مورد نظرتان در دکوراسیون منزل تهیه كنید ابتدا پیش از هر كار موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:
۱- وسعت فضا: از آنجایی كه هر فضایی میزان مشخصی از نور را نیاز دارد، آویختن لوسترهای با شاخه‌های متعدد و در نتیجه لامپ‌های زیادتر از آن مقدار مورد نیاز نه تنها غیرضروری بلكه مازاد است بنابراین مجبور خواهید بود لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش كنید.
۲- مساحت سقف: در یك معماری معمولی وسعت سقف و كف و دکوراسیون داخلی یك فضا یكسان است ولی از آنجایی كه این روزها كاربرد سقف‌ كاذب در حاشیه سقف اصلی بسیار رایج شده است، در واقع مقداری از مساحت اصلی كاسته شده و در نتیجه هنگام خرید لوستر می‌بایست همان میزان باقی مانده را به عنوان اندازه موجود ملاك قرار دهید.
۳- نورپردازی ثانویه: اغلب فضاها علاوه بر لوستر دارای منابع نورزای دیگری همچون آباژور، چراغ های دیواركوب و در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی امروزی هالوژن های واقع در سقف‌های كاذب یا اصلی هستند كه آنها نیز نقش نورپردازی محیط را برعهده دارند لذا در چنین شرایطی پیش از هرگونه اقدام جهت انتخاب لوستر و احیاناً دیواركوب های آن بقیه منابع نورزای موجود و یا حتی امكان كاربرد منابع نورزای دیگر را در نظر بگیرید. لازم به ذكر است هرچه در فضا از منابع نورزای متعددی استفاده شود، هم زیباتر خواهد بود و هم كاربردهای گوناگونی را می‌توان از آن فضا دریافت كرد به شرط آنكه انتخابی مناسب و صحیح انجام پذیرد.
نكته ۱- در خانه هایی كه بر روی سقف‌های كاذب حاشیه و حتی بر روی سقف كاذب میان سقف اصلی، چراغ‌های هالوژن و یا مانند آن تعبیه شده است، لوستر تنها جنبه زیبایی داشته و بیش از میزان نوردهی به موارد ظاهری آن از جمله ابعاد، مدل، فرم و غیره نیز توجه كنید.
نكته ۲- امروزه ساخت فرم‌ها و شكل های هندسی در قالب سقف كاذب در میان سقف اصلی به همراه تعداد زیادی چراغ های هالوژن بر روی آنها در طراحی دکوراسیون منزل بسیار رایج شده است. غافل از آنكه این قبیل سقف ها هم باعث شلوغ شدن فضا شده و هم ارتفاع ظاهری سقف اصلی را كاهش می دهد. حال در نظر بگیرید اگر در میان این سفینه های گچی لوستری با ابعاد بزرگ و چندشاخه نیز آویخته شود، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. برای چنین موقعیتی لوسترهای ظریف سقفی بهترین انتخاب محسوب می شوند.
۴- ارتفاع سقف: ارتفاع سقف یكی از تعیین كننده ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی كه سقف محیط مورد نظر شما از حد معمول (۸۵/۲ الی ۳ متر) خیلی كوتاه تر باشد (حدود ۵۰/۲) شما نمی توانید از لوسترهای آویز به خصوص از نوع آویز كریستال دار استفاده كنید زیرا امكان برخورد سر افراد با آن به هنگام رفت و آمد وجود مگر آنكه محل آویختن لوستر به گونه ای باشد كه یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور كلی در شرایط عادی برای دکوراسیون داخلی فضایی با سقف های كوتاه بهترین انتخاب لوسترهای به اصطلاح سقفی است.
۵- ابعاد لوستر: علاوه بر موضوع نورپردازی، تعداد شاخه ها و میزان وات لامپ های مورد استفاده در لوستر، حفظ تناسب ابعاد آن با فضا نیز از جمله ضروریات است بنابراین برای  فضای كم وسعت، لوستری انتخاب نكنید كه اگر چه كم شاخه است ولی از ابعاد بزرگی برخوردار باشد زیرا فضایی نازیبا را ایجاد می كند.
۶- نحوه نورپردازی: نورپردازی توسط لوستر به طور كلی چه آویز و چه سقفی با توجه به طرز قرارگرفتن شاخه ها و در نتیجه لامپ، به سه فرم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می شوند. در مدل سربالا نور به طرف بالا انتشار یافته و در نتیجه سقف هم روشن می شود ولی در مدل سر پایین از آنجا كه شاخه ها و در نتیجه لامپ ها، به سمت پایین قرار دارند نور حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سقف تاریك تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه ها به موازات سقف و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این فرم در قالب لوسترهای غیرآویز و به اصطلاح سقفی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طرفین یعنی دیوارها صورت می گیرد.
نكته: علاوه بر مدل های یاد شده در فوق، حباب دار بودن و یا نبودن نیز در نور حاصل از هریك از مدل ها تاثیرگذار است.
۷- سبك و مدل لوستر: همچنان كه به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیون داخلی و  دکوراسیون منزل هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبك را در نظر می گیرید در تهیه لوستر نیز این مهم را مورد توجه قرار دهید به عنوان مثال در یك فضای كاملاً مدرن، آویختن لوستری با آویزهای كریستالی كاری ناصحیح بوده و به لحاظ دكوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می شود.

ارسال در تاريخ سه شنبه 7 بهمن 1393 توسط معمار
برچسب ها : ,

 

قاب عکس کوچک روی میز، گلدان‌های گلی که در بدو ورود چشمان‌تان را مسحور می‌کنند، رنگ‌های آرام و دلنشین‌ روی دیوار، موسیقی گوش‌نوازی که در فضا جاری‌است و... همه و همه خبر از دکوراسیون داخلی دفتر کاری می‌دهد با کارکنانی پرانرژی و سرشار از انگیزه برای برداشتن گام‌های بلند. کارکنانی که کار نه فقط یک وظیفه بلکه جزئی از وجود آنهاست. خانم یا حتی شما آقای رئیس! فرقی نمی‌کند مشغول چه کاری هستید، این فضا می‌تواند متعلق به شما و کارکنان‌تان باشد. آن وقت خودتان خواهید دید کارایی بالا یعنی چه!

از دل طبیعت

اتاق کار و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری باید ترکیبی از یک محیط آرام برای تمرکز و فضایی برای بالابردن هوشیاری ذهن باشد مثلا رنگ‌های سرد ذهن را متمرکز می‌کنند و نورهای روشن هم به آرامش روح کمک می‌کنند! با همین پیش زمینه برای انتخاب رنگ دیوار یا کاغذ دیواری در محیط کار بهتر است بروید سراغ رنگ‌های طبیعی چرا که رنگ‌های طبیعی میل ناخودآگاهی به آرامش دارند همانطور که پیشتر توضیح داده شد رنگ زرد فعالیت‌های فکری و ذهنی را ترویج می‌کند و سفید، آبی و سبزها هم بیشتر از هر چیز احساس آرامش و آسایش در محیط کار را به دنبال دارند. اگر می‌خواهید گرمای محیط کارتان را بیشتر کنید می‌توانید بروید سراغ رنگ‌های گرم اما یادتان باشد رنگ‌های سرد آرام معمولا انتخاب مناسب‌تری برای بالاتر بردن میزان کارایی هستند. رنگ‌های گرم و تند و تیز با همه هیجانی که در خودشان دارند خیلی زود و هنوز روز به پایان نرسیده کارکنان شما را خسته می‌کنند! 

در مطالب بعدی در رابطه با دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود  ، سقف کاذب ، نورپردازی ، میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان و طراحی نما و ....مطالبی عنوان خواهیم کرد

ارسال در تاريخ سه شنبه 7 بهمن 1393 توسط معمار
برچسب ها : ,

 

سقف کاذب (و دکوراتیو)
دلایل استفاده از سقف کاذب
سقفهای کاذب عموماً به دلایل زیر به کار گرفته می شوند:
- عایق حرارتی مناسب – عایق صوتی مناسب – محلی برای عبور کانالهای کولر و لوله های تاسیساتی
- پنهان کردن نمای بد زیر سقف ها (به دلیل بیرون زدگی تیرها و خرپاها)
- کوتاه کردن ارتفاع سقف برخی قسمتهای ساختمان به دلیل نورپردازی و ... و در دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون تجاری و دکوراسیون منزل برای زیباسازی طراحی داخلی

انواع سقف کاذب

  • سقف کاذب با رابیتس و اندود:

این نوع سقف کاذب متداول ترین نوع سقف کاذب می باشد.
رابیتس: رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم آرماتوربندی بصورت دولایی به شبکه فرعی متصل می شود. ویژگی اصلی رابیتس آن است که عمده ملات ها به آن می چسبد و ترک بر نمی دارد.
رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته از ورق گالوانیزه ساخته می شود. نوع برجسته در دهانه های بزرگتر بکار می رود، جهت اندودکاری روی کانالهای کولر در دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون تجاری و دکوراسیون منزل نیز از رابیتس برای اتصال بهتر اتدود استفاده می شود.

  • سقف کاذب آکوستیک:

اصولاً آکوستیک یک نوع ایزوله صوتی است، که با مصالح مختلف ساخته شده و در مکان هایی که نباید صوت تولید پژواک نماید، مانند: سالنهای سخنرانی، سینما و ... استفاده می شود.
برای جلوگیری از تشدید صوت از مصالح زیر می توان استفاده کرد:
پارچه بصورت چین دار، پلاک های گچی، پلاک های چوبی، ورقه های مقوایی فشرده به رنگ سفید و سوراخدار که در بازار به آکوستیک معروف هستند (این ورقها به صورت کام و زبانه به یکدیگر و بوسیله دردرخت فلزی یا میخ ریز به زیر سازی چوبی متصل می شوند.)
در مکان های خاص مانند: استودیوها و  دکوراسیون اداری ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون تجاری و دکوراسیون منزل   ... از ورقه های آکوستیک با یک لایه پشم وشیشه و ورق آلومینیوم استفاده می شود.

  • سقف کاذب آلومینیومی:

در این نوع سقف کاذب وسایل اتصالی همه از فولاد گالوانیزه هستند و فقط پوشش آن از جنس آلومینیوم بوده، که پشت آنرا عموماً با پشم شیشه پر کرده اند.

قبل از اجرای لبه کوبی، دور سقف با چهارتراش مناسب کلاف کشی و تراز شود. شبکه اصلی این نوع سقف کاذب از فولاد یا چهارتراش چوبی و شبکه فرعی آن باید از چوب باشد. لبه های چوبی از چوب نراد خارجی (روسی یا مشابه آن) می باشند.

  • سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی:

کلیه قطعات مورد استفاده در این نوع سقف ها عموماً از جنس آلومینیوم هستند. قطعات گچی را می توان روی شبکه چوبی نیز میخ یا پیچ کرد. مزایای سقف کچی کاذب عبارتست از:
- سبکی: سقف های نمایان دارای ابعاد 62/5*62/5*2 cm و وزن kg 13 در متر مربع می باشد وسقف های پنهان به ابعاد 62/5*62/5*3 cm و به وزن kg 18 در متر مربع می باشد.
- نصب سریع و آسان: سیستم پیش ساخته و اتصالات آلومینیومی به کار برده شده سبب می گردد که نصب این محصول با سرعت بسیار و به سهولت انجام گیرد.
- سهولت در ایجاد طرح های متنوع - مقاوم بودن در برابر آتش سوزی و عدم ایجاد دود – قابل تعویض بودن قطعات - با پرداختی جزئی آماده رنگ کاری هستند – ثبات رنگ (بدون تغییر رنگ سالهای متمادی ثبات خود را حتی در برابر نور خورشید نیز حفظ می نماید.)
- ضربه پذیری: بعلت داشتن فیبر صنعتی در سقف های پنهان و توری پلاستیکی در سقف های نمایان، در برابر هرگونه ضربه اتفاقی دارای انعطاف لازم است.
- مقاومت در برابر صدا: بعلت ساختار خاص خود برای ساختمانهای مسکونی، محیط های عمومی و سالن های بزرگ بسیار مناسب می باشد.
- تهویه: سقف های گچی، حرارت و رطوبت را تنظیم و محیط را برای زندگی و فعالیت مطلوب می نمایند.
- سازگار با محیط زیست: بعلت عدم وجود مواد زیان بخش هیچگونه آسیبی به محیط زیست نمی رساند.

  • سقف کاذب فایبر گلاس و پلاستیک:
  • سقف کاذب با ورقه های نی فشرده (کانتکس):
  • سقف کاذب با ورقه های آزبست سیمان:
  • سقف کاذب تر کیبی :اجرای چند نوع سقف کاذب در کنار همدیگر و در غالب یک طرح هندسی منظم یا غیر منظم را به همراه شکست و اختلاف سطح مختلف را سقف کاذب ترکیبی گویند.
ارسال در تاريخ سه شنبه 7 بهمن 1393 توسط معمار
برچسب ها : ,

 

الف:  پوشش با ورقهای موجدار

       ورقهای موجدار طوری روی هم قرار می‌گیرند که در جهت موج و در راستای عمود بر آن همپوشانی لازم را داشته باشند، بنابراین، این ورقها دو نوع همپوشانی دارند، همپوشانی در جهت موج و همپوشانی در راستای عمود بر موج.

       1-    همپوشانی در جهت موج

              تصویر افقی این همپوشانی همیشه برابر 47 میلیمتر است که اصطلاحاً به آن نیم موج می‌گویند و به هیچ وجه تابع طول ورق، شیب، فاصله تیرریزی و سایر عوامل نمی‌باشد.

       2-    همپوشانی در راستای عمود بر موج

              این همپوشانی تابع عوامل جوی و شیب سقف است و حداکثر آن 20 سانتیمتر و حداقل آن 10 سانتیمتر می‌باشد. برای شیبهای کمتر از (18%)، باید خمیر آب‌بندی به کار برد. این خمیر باید در مقابل عوامل جوی از قبیل گرمای شدید، یخبندان و گرد و غبار مقاومت زیادی داشته باشد. خمیر مذکور را باید به صورت نوار به فاصله 15 میلیمتر از حاشیه موج بالا رونده قرار داده و ورق بعدی را با فشار روی آن قرار دهند تا فاصله بین دو ورق کاملاً با خمیر پر شود. محلی که قرار است با خمیر آب‌بندی شود، باید از گرد و غبار کاملاً پاک شده و خشک باشد. در پوشش با شیب کم، حتی‌الامکان باید از ورقهای بزرگتر استفاده شود. دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه

       3-    برش گوشه‌های ورقها

              ورقهای 51/5  و 1/2 6  موج سیمان ـ پنبه نسوز را به طریق برش گوشه‌ها نصب می‌نمایند. این روش به این علت انتخاب شده که در محل فصل مشترک چهار ورق گوشه، دو ورق وسط در یک سطح قرار گرفته و از به وجود آمدن چهار لایه ورق جلوگیری شود. گوشه ورقها را معمولاً با تیغه مخصوصی که در نوک آن قطعه الماس مناسب جوش داده‌اند، برش می‌دهند، علاوه بر آن با قیچی مخصوص برش نیز می‌توان این کار را انجام داد. دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود  ، 

       4-    جهت نصب ورق

              همیشه جهت نصب ورق بر خلاف وزش باد است. نصب همیشه از پایین‌ترین نقطه سقف در جهت عکس وزش باد (که در هر منطقه بر پایه آمار و تجربیات موجود تعیین می‌شود) انجام می‌پذیرد.

       5-    گیره‌ها و وسایل نصب

             گیره نصب متناسب با نیمرخ پروفیل لایه انتخاب می‌شود. گیره را روی موجهای 2 و 5 می‌بندند و در ورقهای بزرگ روی تیر افقی وسط، بستن یک گیره کافی است. گیره‌ها را معمولاً از فولاد گالوانیزه به قطر 6 الی 8 میلیمتر انتخاب می‌کنند. همراه هر گیره یک عدد مهره شش گوش، یک عدد واشر فلزی و یک عدد واشر قیری به کار برده می‌شود. در خط‌الرأسها و محل برخورد دو شیب، سقف کاذب ، نورپردازی ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان و طراحی نما معمولاً یک عدد تیزه  مناسب قرار داده می‌شود.

       6-    متعلقات مربوط به ورقهای موجدار

              ورقهای موجدار آزبست ـ سیمان علاوه بر تیزه، متعلقات دیگری مانند لبه موجدار، لبه دندانه‌دار، اتصال دیواری مستقیم، ورق برای عبور لوله، کلاهک چهار ضلعی و شش ضلعی و کناره ساده دارند که هریک باید در جای خود نصب شوند. پیمانکار باید کار نصب را به افراد متخصص و مجرب واگذار نماید.

ارسال در تاريخ شنبه 28 فروردين 1395 توسط معمار
برچسب ها : ,

مواردی که در طراحی یک باغ یا باغچه باید رعایت شود ، دیوار ها ، مسیر رفت و آمد ، مکان برای نشستن و استراحت و آلاچیق می باشند.مثلا در یکی از تصاویر خواهید دید که مسیر رفت و آمد با چوب های برش داده شده پوشانده شده است و نمای زیبایی ایجاد کرده است . مورد بعدی که خیلی هم در زیبایی یک باغ تاثیر دارد گل و گیاهان هستند . نیاز های باغبانی که گل و گیاهان دارند، فصل به فصل ظاهر اونها عوض میشه ، یا طول عمر گل ها مهم اند ، اندازه ی اونها ، سرعت و میزان رشدشون و همین طوردر کنار هم قرار گرفتن گیاهان مختلف با خصوصیاتی که زمین و خاک آنها دارند ، اینها همه موارد خیلی خیلی مهمی هستند که به ما در داشتن و نگه داشتن یک باغ یا باغچه ی زیبا کمک می کنند. فقط زیبایی نیست ، این زیبایی باید با مراقبت فراوان حفظ بشه ! گل وگیاهان هم مثل انسان ها نیازهایی برای زنده موندن و رشد دارن ، برای مثال خاک خوب برای آنها کلید موفقیت در طراحی یک باغچه ی خوب یا عالیست.
بعد از همه ی این موارد نوبت به دکوراسیون این باغ می رسد. به طور معمول چیز هایی که نیاز هست ، یک میز ، چند تا صندلی برای مثال شش عدد صندلی ، و یک سایبان احتیاج هست که با سلیقه ی خودتون در مکان مناسبی این ها رو می تونید بچینید. از تاب های تزئینی هم می تونید استفاده کنید که در پست های قبلی نمونه هایی از تاب رو براتون قرار داده بودم و لینک آن در انتهای همین مطلب وجود داره. نور پردازی مقوله ی مهم دیگر در دکوراسیون و باغ آرایی است. با استفاده از نورهای رنگی مختلف می تونید افکت بسیار خوبی به باغتون بدید. و در آخر اگر از نشستن در باغ ، آن هم در شب های سرد و یا شب های زمستانی لذت می برید ، یک وسیله ی گرمایشی هم به وسایل دکوراسیونی خودتون اضافه بکنید. که معمولا از سیلندر های محتوی گاز فشرده بوتان یا پروپان برای این منظور استفاده میشه.

ارسال در تاريخ چهارشنبه 10 دی 1393 توسط معمار
برچسب ها : ,

 

اگر از نور کامل و طبیعی خورشید که گستردگی و کیفیت آن قابل مقایسه با نورهای دیگر نیست صرف نظر کنیم، استفاده از نور آبی مصنوعی و چراغ های روشنایی، به نیازی ضروری و همیشگی تبدیل شده است.
به خصوص نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی بسیار مهم و جذاب می نماید.
با افزایش کارآیی های صنعت برق و امکانات تکنولوژیک مربوط به آن، استفاده از محصولات وابسته به آن نیز رشد چشمگیری داشته است؛ چنانکه باید اذعان داشت روشنایی، راه را برای یک تحول در شناخت و طراحی معماری باز کرده است.
این محصولات که مشتمل بر انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی هستند، ابزار اصلی نورپردازی در دکوراسیون داخلی و
دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری را تشکیل می دهند. با تنوع این ابزار، طراحان با مسئله ای مواجه می شوند و آن انتخاب صحیح وسیله نوری و تعیین محل مناسب برای آن است. چنین مشکلی پیچیده تر از تامین کمی نور است.


اگر چه لامپ های عریان قادرند نیازهای کمی نور را به آسانی مرتفع کنند، واضح است که جنبه های دقیق تامین آسایش و نکات ظریف زیبایی شناسی از عهده این وسایل ساده برنمی آید. در حقیقت گره کار در تهیه و تامین نور نیست بلکه تنظیم منابع نوری برای خلق محیط مناسب بصری، مسئله اصلی است.

در بررسی های انجام شده پیرامون استفاده افراد از نور و چگونگی نورپردازی در
دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری خود، اطلاعاتی راه گشا به دست آمده است که راه را برای راهنمایی تولیدکنندگان، طراحان و نهایتاً استفاده کنندگان باز می کند یا باعث سوق دادن آنان به سمت استفاده از منابع نوری مطلوب و راهنمایی عموم به استفاده درست از منابع در اختیار می شود.

ابتدا این نکات را مرور کرده و در ادامه، نکاتی را درباره روشنایی عمومی از نظر می گذرانیم. افراد مورد مطالعه در این مبحث در پاسخ به سؤالی در زمینه استفاده از نور عمومی و موضعی در محل زندگی خود اکثراً اذعان دارند که نور عمومی را بیشتر از نور موضعی در دکوراسیون داخلی و
دکوراسیون منزل محل زندگی خود استفاده می کنند. 75% افراد، نور عمومی و 25% نیز نور موضعی را مورد استفاده قرار می دهند.
در مورد استفاده از انواع مختلف چراغ های روشنایی، بازار خرید و استفاده به ترتیب با 50% و 35 % و۱۰% در اختیار چراغ های سقفی در سقف کاذب ، دیواری و پایه دار زمینی قرار می گیرد که این خود می تواند موید استفاده بیشتر مردم از نورهای عمومی در محل زندگی خود باشد.

 

رنگ غالب نورهای مورد استفاده در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و دکوراسیون داخلی نیز حکایت از این دارد که نورهای با رنگ سرد، بیشتر از رنگ های گرم در بین مردم طرفدار دارد. اکثر مصرف کنندگان و خریداران چراغ های روشنایی هنگام خرید محصول مورد نظر، اولویت هایی را برای آن مدنظر دارند که زیبایی منبع نوردهنده، کیفیت نوردهی آن، قیمت و نصب و نگهداری آن، به ترتیب از عوامل دخیل در خرید و جذب مشتریان به محصولات است.
در اینجا به بررسی عواملی می پردازیم که عوامل اصلی در روشنایی دکوراسیون داخلی محیط هستند. قابلیت دید در ناحیه تامین روشنایی، مهمترین نیاز استفاده کننده در محیط است. این قابلیت به عواملی بستگی دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم. در بازسازی ساختمان و طراحی نما نیز به کاربرد نورپردازی میپردازیم

ارسال در تاريخ سه شنبه 7 بهمن 1393 توسط معمار
برچسب ها : ,

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد